2014/139
Belediye Meclisinin 23.10.2014 tarihinde yapılan 7. seçim dönemi 1. toplantı dönemi Ekim ayı Meclis toplantısı 3. birleşiminin Komisyondan gelen raporlar bölümünde; Plan Bütçe Komisyonunun 22.10.2014 tarih ve 07 sayılı raporu Başkanlık Divanı tarafından Meclise hitaben okundu.
PLAN BÜTÇE KOMİSYON RAPORU
RAPOR NO : 07
RAPOR TARİHİ : 22.10.2014
İLGİ : Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün 30.09.2014 tarih ve 3377 sayılı yazısı
KOMİSYON İNCELEMESİ
Komisyonumuza 08.10.2014 tarihli meclis toplantısında havale edilen 2015 Mali yılı bütçe görüşmelerinde;
2015 YILI GELİR BÜTÇESİ
NEVİ |
|
BAŞKANIN TEKLİFİ |
MECLİS TEKLİFİ |
------------ |
|
------------------------ |
------------------------ |
01- VERGİ GELİRLERİ |
|
115.250.000.-TL |
115.250.000.-TL |
108.250.000.-TL |
83.050.000.-TL |
53.810.000.-TL |
03- TEŞEBBÜS VE MÜLK GEL. 04- ALINAN BAĞIŞ VE YARD. |
|
52.500.000.-TL 4.500.000.-TL |
52.500.000.-TL 4.500.000.-TL |
48.500.000.-TL 4.500.000.-TL |
43.799.000.-TL 3.500.000.-TL |
40.250.000.-TL 2..500.000.TL |
05- DİĞER GELİRLERİ |
|
87.401.000.-TL |
87.401.000.-TL |
72.401.000.-TL |
58.401.000.-TL |
50.100.000.-TL |
06- SERMAYE GELİRLERİ. 08- ALACAKLARDAN TAHS. |
|
15.849.000.-TL 0,00.-TL |
15.849.000.-TL 0,00.-TL |
16.849.000.-TL 0,00.-TL |
250.000.-TL 0,00.-TL |
4.340.000.-TL 0,00.-TL |
09- RED VE İADELER (-) |
|
-500.000.-TL |
-500.000.-TL |
-500.000.-TL |
-500.000.-TL |
-500.000.-TL |
TOPLAM |
|
275.000.000.-TL |
275.000.000.-TL |
250.000.000.-TL |
188.500.000.-TL |
160.000.000.TL |
2015 YILI AÇIK / FAZLANIN EKONOMİK SINIFLANDIRILMASI
BANKALARDAN |
BORÇLANMA |
15.000.000.-TL |
15.000.000.-TL |
|
|
|
|
GENEL TOPLAM |
|
15.000.000.-TL |
15.000.000.-TL |
2015 YILI GİDER BÜTÇESİ
GİDERİN TÜRÜ |
|
BAŞKANIN TEKLİFİ |
MECLİS TEKLİFİ |
---------------------------------- |
|
---------------------------- |
------------------------- |
|
|
|
|
GENEL KAMU HİZM.. |
|
83.835.280,00.-TL |
83.835.280,00.-TL |
SAVUNMA HİZMET. |
|
0,00.-TL |
0,00.-TL |
KAMU DÜZENİ VE GÜV.HİZMETLERİ |
|
12.880.762,00.-TL |
12.880.762,00.-TL |
EKONOMİK İŞLER VE HİZMETLER |
|
88.947.306,00.-TL |
88.947.306,00.-TL |
ÇEVRE KORUMA HİZMETLERİ |
|
51.665.180,00.-TL |
51.665.180,00.-TL |
İSKAN VE TOPLUM REFAHI HİZMETLERİ |
|
23.971.996,00.-TL |
23.971.996,00.-TL |
SAĞLIK HİZMETLERİ |
|
3.259.721,00.-TL |
3.259.721,00.-TL |
DİNLENME KÜLTÜR DİN HİZMETLERİ. |
|
25.439.755,00.-TL |
25.439.755,00.-TL |
EĞİTİM HİZMETLERİ |
|
0,00.-TL |
0,00.-TL |
SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL YARDIM HİZM. |
|
0,00.-TL |
0,00.-TL |
TOPLAM |
|
290.000.000.-TL |
290.000.000.-TL |
|
|
|
|
GİDERİN TÜRÜ |
|
BAŞKANIN TEKLİFİ |
MECLİS TEKLİFİ |
----------------------------------- |
|
----------------------------- |
-------------------------
|
PERSONEL GİDERLERİ |
|
27.625.661,00-TL |
27.625.661,00-TL |
SOS.GÜV.KUR.DEV.PRİM. |
|
6.821.405,00-TL |
6.821.405,00-TL |
MAL VE HİZMET ALIMI GİDERLERİ |
|
172.795.766,00.-TL |
172.795.766,00.-TL |
FAİZ GİDERLERİ |
|
300.000,00.-TL |
300.000,00.-TL |
CARİ TRANSFERLER |
|
13.645.687,00.-TL |
13.645.687,00.-TL |
SERMAYE GİDERLERİ |
|
46.459.264,00-TL |
46.459.264,00-TL |
SERMAYE TRANSFER. |
|
0,00.TL |
0,00.TL |
BORÇ VERME |
|
0,00.-TL |
0,00.-TL |
YEDEK ÖDENEKLER
GENEL TOPLAM |
|
22.352.217,00.-TL
290.000.000.-TL |
22.352.217,00.-TL
290.000.000.-TL |
2015 YILI BÜTÇE KARARNAMESİ
MADDE 1 – Belediye /bağlı idare/birlik birimleri için “(A) Ödenek Cetvelinde” gösterildiği gibi toplam (290.000.000.TL.-) liralık ödenek verilmiştir.
MADDE 2 – Belediye/bağlı idari birlik bütçesinin gelirleri “(B) Gelirleri Ekonomik sınıflandırılması” cetvelinde gösterildiği toplam (275.000.000.TL-) olarak tahmin edilmiştir.
MADDE 3 – 2015 yılı gider bütçesinde yer alan ödeneklere, gelir bütçesinde tahmin edilen gelirler ile (15.000.000.TL-) açık\fazlanın ekonomik sınıflandırılması tablosundaki kaynaklar karşılık gösterilmek suretiyle denklik sağlanmıştır. .
MADDE 4 –Gelir çeşitlerinin yasal dayanaklarının (C) cetveli gösterilmiştir. Yasal dayanağı bulunmayan gelir tahsil edilemeyecektir.
MADDE 5 – (G) cetvelinde nicelik ve nitelik olarak gösterilen yatırım projeleri için üst yönetici,hükmü birden çok yılı kapsayan sözleşme yapmaya yetkilidir.
MADDE 6 – 6245 sayılı Harcırah kanununun 8’inci maddesi gereğince memur ve hizmetli olmayanların yurt içi ve yurt dışı gezi ve görevler için verilecek günlük ve yol giderlerine bağlı (H) cetvelinde gösterilen miktarlar üzerinden ödenecektir.
MADDE 7 – Bütçeye aşağıda belirtilen cetveller eklenmiştir:
1- Bütçe kararnamesi,
2- Ödenek Cetveli (A) (Örnek-14),
3- Gelirlerin Ekonomik Sınıflandırması Cetveli (B) Cetveli (Örnek-15),
4- Finansmanın Ekonomik Sınıflandırılması Cetveli (Örnek-16),
5- Gelirlerin Yasal Dayanağını Gösterir (C)Cetveli (Örnek-17),
6- Çok Yıllı Gider Bütçesi Cetveli (Örnek-18)
7- Fonksiyonel ve Ekonomik Sınıflandırma Düzeyinde izleyen İki Yıl Bütçe Tahmini Cetveli (Örnek-8)
8- Çok Yıllı Gelir Bütçesi Cetveli (Örnek-19)
9- Çok Yıllı Finansmanın ve Ekonomik Sınıflandırması Cetveli (Örnek-20)
10-Gelecek Yıllara Yaygın Yüklenmeleri Kapsayan Taahhütler (G) Cetveli (Örnek-21)
11-Memur Olmayanlara Verilecek Yollukları Gösterir (H) Cetveli (Örnek-22)
12-İhdas Edilen Memur Kadrolarını Gösterir (K-1) Cetveli (Örnek-23)
13-İhdas Edilen Sürekli İşçi Kadrolarını Gösterir (K-2) Cetveli (Örnek-24)
14-237 sayılı Taşıt Kanununa göre Satın Alınacak Taşıtlar Gösterir (T) Cetveli (Örnek-25)
15-Ayrıntılı Harcama Programı (Örnek-27),
16-Finansman Programı (Örnek-28)
17-Mevcut Taşıtları Gösterir (T-2) Cetveli )
MADDE 8-Meclisçe kabul edilen bütçede ancak ilgili kanun ve yönetmeliklerde belirtilen usul ve esaslara uyulmak suretiyle değişiklik yapılabilir,
MADDE 9-İlçenin kalkınmasını temin için daha önce kabul edilen yıllık plan ve yıllık yatırım programları meclisçe yapılır; uygun görülen işlere ilişkin borçlanma ve kredi alma yetkisi meclise aittir.
MADDE 10- Şartlı bağış alma yetkisi meclise aittir.
MADDE 11- Şarta bağlı yardımlar, tahsisi mahiyetinde alınan yardımlar ve bir projeye bağlı olarak alınan kredilerden yılı içinde harcanmayıp artan kısımlar, ertesi yıl bütçesinde açılacak tertiplerine, yılı bütçesinden ayrılacak ödeneklere eklenmek suretiyle konulur.
MADDE 12- Belediyenin emval ve gelirleri üzerine haciz yasağı amme hizmetine tahsis şartına bağlı olduğundan belediyemizin tüm hak ve alacakları, belediye mülkiyetinde bulunan tüm menkul ve gayrimenkullerin bu menkul ve gayrimenkullerden elde edilecek tüm gelirleri (sınırlı ayni haklar, kira gelirleri v.s.) bankalardaki tüm paraları kamu yararına tahsis edilmiştir ve hiçbir şekilde haciz edilemez. Yargıtay 12. Hukuk Dairesinin E.2002/3009, K.2002/4034 T.27.2.2002 tarihli kararına istinaden; kamuya tahsis kararında Belediyeye ait tüm taşınmazların ve gelirlerinin kamuya tahsis edildiği belirtilmiştir. Kamuya tahsis kararı idari yargıca iptal edilmedikçe veya yürütmenin durdurulmasına karar verilmedikçe geçerliliğini koruyacağı oybirliği ile karar altına alınmıştır.
MADDE 13- a) Peşin para ve taksitle yapılan taşınmaz malların 775 sayılı yasa çerçevesinde satışlarında, satılacak parseller meclisçe onandıktan sonra Üst Yönetici veya Belediye Encümeni yetkili kılınmıştır.
b) Taşınmazların alımı, satımı, takası ve devri meclise aittir.
MADDE 14- Bazı Kanunlar ile 375 sayılı kanun hükmünde kararnamede değişiklik yapılması hakkındaki kanunun 21. Maddesine göre kamulaştırmasız el atma için 5.000.000,00.-TL ayrıldı.
MADDE 15-Bu kararname hükümleri 01 Ocak 2015 tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 16-Bu kararname hükümlerini Üst Yönetici yürütür.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ
Komisyonumuzca yapılan incelemeler neticesinde; 2015 yılı Bütçesinin Encümenden geldiği şekliyle kabulü uygun görülmüş olup,
Takdiri Meclise arz olunur.
Bu konuda yapılan izahat ve müzakereler neticesinde;
Plan Bütçe Komisyonunun 22.10.2014 tarih ve 07 sayılı raporunun 2015 yılı Bütçe Kararnamesi 13. Maddesindeki “…taşınmaz malların 775 sayılı yasa çerçevesinde satışlarında, …” ifadesi “… taşınmaz malların ilgili yasa çerçevesinde satışlarında, …” şeklinde düzeltilerek oylamaya sunuldu. Yapılan oylama neticesinde oy çokluğu ile kabul edildi.