2023/83
Belediye Meclisinin 04.05.2023 tarihinde yapılan 8. seçim dönemi 5. toplantı dönemi Mayıs ayı Meclis toplantısı 2. birleşiminin Komisyondan gelen raporlar bölümünde; İmar Komisyonunun 03.05.2023 tarih ve 107 sayılı raporu Başkanlık Divanı tarafından Meclise hitaben okundu.
İMAR KOMİSYON RAPORU
Rapor No : 107
Rapor Tarihi : 03.05.2023
Konu : Plan ve Proje Müdürlüğü’nün 125356 sayı ve 25.04.2023 tarihli yazısı.
KOMİSYON İNCELEMESİ
02.05.2023 tarihinde Meclis tarafından İmar Komisyonuna havale edilen teklifte;
“ İlgi : 11.04.2023 tarihli ve 20230436734 sayılı yazı.
20.12.2022 onaylı Taşkın Önlemli Alanlar Plan Notu Değişikliği yasa gereğince 23.03.2023-21.04.2023 tarihleri arasında askıya alınmıştır. İlgi a) dilekçe ile yasal askı süresi içerisinde söz konusu plan değişikliğine itiraz edilmiş olup, ilgi yazıda:
“İlgi (b) yazı ile, Eyüpsultan ilçe sınırları içerisinde 23.11.2016-19.06.2003-18.12.2007-13.09.2014 - 13.11.2002-19.03.2005 tasdik tarihli meri 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarına taşkın önlemli yapılaşma alanlarına yönelik plan notu ilave edilmesine ilişkin hazırlanan plan notu değişikliği teklifinin 15.12.2022 tarih ve 1603 sayılı Meclis Kararı ile İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanınca 20.12.2022 tarihinde onaylandığı ve 3194 sayılı yasanın 8.maddesi uyarınca askı ve ilan işlemlerine başlanıldığı bildirilmiştir.
Söz konusu plan teklifine ilişkin İdaremiz görüşü ilgi (a) yazımız ile tarafınıza bildirilmiştir. Söz konusu plan notu değişikliği teklifi ile meri 1/1000 ölçekli uygulama planlarına "Taşkın önlemli yapılaşma alanında kalmakta olan alanlarda belirlenecek olan subasman kotu, bu noktada taşkın risk haritası ile belirlenen taşkın risk kotunun üzerinde olmalıdır." hükmü eklenmiştir.
Ancak bazı derelerin taşkın risk haritaları henüz oluşturulmadığından söz konusu plan notunun, "Taşkın önlemli yapılaşma alanında kalmakta olan alanlarda belirlenecek olan subasman kotu, bu noktada taşkın risk haritası ile belirlenen taşkın risk kotunun üzerinde olmalıdır. Taşkın risk haritası henüz tamamlanmamış olan alanlarda ise, bu alanların iskan edilip edilmemesi hususu ve iskan edilecek alanlarda su basman kotuna dair nihai değerlendirme meri imar yönetmeliği hükümleri doğrultusunda Belediyelerin takdir ve yetkisindedir." şeklinde düzenlenmesi İdaremizce uygun görülmektedir.
Netice olarak; söz konusu 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Plan Notu değişikliği teklifinin yukarıda belirtilen hususlara uygun olarak revize edilmesi gerekmekte olup, İdaremiz olumlu görüşü bulunmayan imar planlarının onaylanmaması ve uygulanmaması gerekmektedir. Gereğini arz ederim.” denilmektedir.
TALEP/SONUÇ: 20.12.2022 tasdik tarihli plan değişikliğine ait itirazın incelenerek 3194 sayılı yasaya göre meclise havalesini arz ederim.” denilmektedir.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ
Komisyonumuzun yapmış olduğu inceleme neticesinde; 20.12.2022 tasdik tarihli plan değişikliğine ait İSKİ itirazı incelenmiş olup;
İSKİ itirazı kapsamında,
“-Taşkın önlemli yapılaşma alanında kalmakta olan alanlarda belirlenecek olan subasman kotu, bu noktada taşkın risk haritası ile belirlenen taşkın risk kotunun üzerinde olmalıdır.
-0.00 kotunun belirlenmesinde idaresi yetkilidir.
- Taşkın risk kotunun altında kalan alanlarda; kapı, pencere açılamaz; bağımsız bölüm oluşturulamaz.
-Taşkın risk haritası henüz tamamlanmamış olan alanlarda ise, bu alanların iskan edilip edilmemesi hususu ve iskan edilecek alanlarda subasman kotuna dair nihai değerlendirme meri imar yönetmeliği hükümleri doğrultusunda belediyelerin takdir ve yetkisindedir. ” plan notları eklenerek komisyonumuzca İSKİ itirazının tadilen kabulüne oy birliği ile karar verilmiştir.
Yüce Meclise arz olunur.
KARAR :
İmar Komisyonunun 03.05.2023 tarih ve 107 sayılı raporu oylamaya sunuldu. Yapılan oylama neticesinde oybirliği ile kabul edildi.